- Opstekers, troost, inspiratie en ontspanning


PeMS / 27.02.11:
warmte voor jou,

door de vlammen
uit onze nieuwe haard,

en uit ons hart,

warmte voor jou

ER / 26.02.11:

PT-A / 25.02.11:




GH / 25.02.11:... Ja, we  zijn uiteindelijk, fysiek gezien, maar efemere verschijnselen, eendagsvliegen. Vreemd dat we tegelijkertijd zoveel na willen streven, zoveel verlangen hebben, naar wat precies...? Liefde blijft
 
in elk geval overeind als koers maar ook als een soort opdracht. Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat.

We houden van je, liefs ook aan Rut


FA / 23.02.11:

CS / 21.02.11:... Hopende op goede ontwikkelingen en zo min mogelijk mindere momenten groet ik jullie tweetjes

TdW / 20.02.11:
...Omdat je geen dag uit mijn gedachten bent, móet ik je dit [tip] sturen...
Ik ben je dankbaar voor het feit dat je zoveel met ons deelt. En bewonder je daarvoor.

19.02.11: 

Zij die bang zijn alleen te zijn, zoeken het gezelschap van de praters.
In de stilte van hun alleen zijn zien ze hun naakte zelf,
en zij vluchten.
Zij die praten zonder kennis of gedachten,
spreken een waarheid en kennen haar niet.
Zij die de waarheid kennen,
spreken niet over haar in woorden.
In hun boezem woont de geest in ritmische stilte.

En ontmoet je je vriend onderweg of op het marktplein,
laat dan je geest je lippen bewegen en je tong leiden.
Laat je innerlijke stem spreken tot zijn innerlijke oor.
Want zijn ziel onthoudt de waarheid van jouw hart,
zoals de tong de smaak van de wijn onthoudt, ook wanneer het vat al leeg is en de kleur vergeten.
                                                                                             Kahlil Gibran

MHB - OC / 18.02.11:

HULP GEVRAAGD !!!!!!
VAN BLOGGERS TWITTERAARS, POSITIEF INGESTELDE MENSEN EN MENSEN DIE GRAAG GEVEN!!!!!!!!!!!
Na het lezen van de reactie van Daphne heb ik haar gemaild. Ik wil graag een netwerk oprichten om daphne te overladen met positieve liefdevolle boodschappen waar je energie van krijgt. een soort bloggers supportsystem. In de reactie van daphne lees je dat ze aangeeft zelf geen energie heeft om te investeren op dit moment, dit spoorde me alleen maar aan om dit op te gaan richten, het wordt tijd om te ontvangen wat mij betreft daphne!!!!
Wie doet er mee, ik heb namelijk geen idee van hoe zoiets op te richten, en dus wie helpt

NN - OC / 18.02.11:
… Geven bestaat niet zonder ontvangen. Ik heb een vriendin die heel veel geeft, en vooral niets wil ontvangen. Ik heb me voor haar afgesloten omdat ik nooit iets voor haar kan betekenen. Jammer. Heel jammer. Ik ga haar bellen…

PL- B / 18.02.11:
Op mijn beurt kreeg ik hem geretourneerd:
The Future belongs to those who believe in the Beauty of their Dreams
 

MHB, OC / 17.02.11:
De bedoeling lieve daphne van mijn idee is dat jij alleen maar hoeft te ontvangen, je hoeft niets te investeren, maar dat je dat wel zou willen zegt (zeker in tijden als deze) meer over jou dan je denkt.

PL / 17.02.11:
Telefoontje

ET / 16.02.11:
Jeugdherinnering
14.02.11:
Valentijnfoto's van Noa en Pepijn



CvH / 14.02.11:

W+JDvH / 12.02.11:
Boek Ultieme Waarheid van Ramesh S. Balsekar
 

11.02.11:
Mubarak treedt af!

AFP

11.02.11: 

Heerenduinen  




AB / 10.02.11:

Bijna dagelijks ga je even door mijn hoofd en wens ik dat het goed met je gaat, dan lees ik weer hoe je je dagen doorkomt. I'm counting my blessings... Wees niet alleen maar ''sterk", laat mensen weten wanneer ze wat voor je kunnen betekenen en je steun kunnen bieden. Lieve Daphne, denk aan jezelf, wordt beter, maar geniet.

SE / 09.02.11:

Yuna



08.02.11:
Verlies niet de hoop

                                     

MR / 08.02.11:
... En verder natuurlijk sterkte, en liefde toegewenst. Je hebt gelukkig een fijne vent naast je. Voor hem ook veel sterkte en liefs.

Ik stuur wat ik kan aan goeie energie naar je toe, en mijn kleine ventje heeft ook nog een tekening gemaakt voor je. Vol met zijn zonnige levenslustige energie. Die doet vast goed!
Die vind je binnenkort in de bus. Hierbij alvast een foto van een bloemetje dat heeeeel erg haar best doet om te groeien. Of in jouw geval om beter te worden. Ik moest aan je denken toen ik het maakte, laatst.

MG / 08.02.11:
Love Life. Fight Cancer


IKP / 07.02.11:
Zo dat is een binnenkomer op zondagochtend bij de koffie. Zat je blog te lezen (zoals iedere dag) en die van zondag was overweldigend, bijzonder en aangrijpend! Overweldigend: vanwege je levenslust!! Bijzonder: omdat je mensen ondanks of juist dankzij je ziekte zo kunt inspireren (mij in ieder geval!!) Aangrijpend: omdat het niet niks is wat je allemaal doormaakt, en onderneemt om jezelf te motiveren, om door te gaan met alle positiviteit in je...

LH / 07.02.11:
...Je bent aan een reis begonnen die je zes maanden geleden waarschijnlijk niet voor mogelijk had gehouden... Je kracht blijkt uit het feit dat je realistisch bent. Enerzijds is er het verlangen om gezond te worden en energiek te zijn. En daarvoor wil je vechten. Anderzijds durf je de mogelijkheid onder ogen te zien dat het afloopt, dat je het niet redt. Dat je afscheid moet nemen... Daphne we hopen echt dat jij, Rutger en de doktoren samen de geneeskundige kracht hebben om deze strijd te winnen. Het zal vaak moeilijk zijn maar de wil om te blijven vechten is een eerste stap. Wij steunen je waar dat mogelijk is. En ik hoop van harte dat je dat ook toelaat en hulp en steun van de buitenwacht accepteert...

CG / 07.02.11: 
Wat ben je toch goed bezig !
Ik lees iedere dag in je blog en leef met je mee en dat wil ik je laten weten. Ik ben blij met je blog, zo blijf ik betrokken en weet hoe het met je gaat... Als ik je blog lees, hoe je aan jezelf werkt merk ik hoe belangrijk het is om bewust te leven omdat je nooit weet hoe lang je nog hebt. Het geeft mij de motivatie om af en toe stil te staan bij mezelf. Ik bewonder hoe je de strijd aan gaat en niets onbenut laat daardoor krijg ik steeds meer het gevoel dat je het gaat redden. Zoveel wilskracht, positiviteit en gevoel moeten tot iets goeds leiden.
... Lieve Daphne, ga zo door, je bent op de goede weg. Vanuit hier stuur ik je (over de mail maar ook in gedachten) heel veel warmte, liefde, kracht en helende energie toe. 


CS / 06.02.11:
... en dat de alarmerende waarden en plekken maar mogen kelderen, verschrompelen, verdwijnen...naar de filistijnen met die ellendige hap!

HF / 06.02.11:

'Beautiful, beautiful, you are so beautiful... God, you are beautiful...
Geloven kan bergen verzetten dus blijf er vooral in geloven. Plant de warme energie die mensen jou doorsturen in elk celletje van jou en weet dat, hoeveel moeilijke momenten er ook nog komen, jij degene bent die het zoveel moois verdient.

CS / 05.02.11:
"... een pareltje waarin vele aspecten van jouw gehele zijn, de huidige situatie en een magnifiek taalgebruik samenbalden! ook taalkundig is U verre van rotzooi."

04.02.11: film 'Pani e Tulipani'   


IKP / 040211:
t' Is wel een speciale dag: Wereldkankerdag.
Een hart onder de riem voor alle mensen die daarmee te maken hebben.
                             
03.02.11: