- Persoonlijke notities

zondag 19 februari 2012
Een van mijn koorleden heeft afscheid genomen van het leven, ze was depressief. Ik ben verdrietig; wat een tegenstelling. De een wil leven, maar is het niet gegeven en heeft geen keuze, de ander wil dood, want kan en wil niet meer kiezen voor het leven.

vrijdag 17 februari 2012
Ik blijf een zondagskind, want realiseerde me vandaag dat ik zelfs nauwelijks meer opvliegers heb... en de werkmails ... die open ik nog maar 2 keer per week. De arbeidsdeskundige komt over twee weken misschien wel voor niets, wie weet.

donderdag 9 februari 2012
Het ochtendritme begint er goed in te komen: in alfa, glas water met chaga, nu en dan ritje station, glas greens, huishouden/opruimen, 30 min roeien, groentesap persen, douchen, Budwigpapje. Ochtend om, conditie en moreel omhoog. Forse investering ja. Hey, but I am worth it... Elke drie maanden kan het weer gekanteld zijn. Het Zwaard van Damocles blijft bungelen boven mijn hoofd. Raar eigenlijk dat ik van die wetenschap geen stress meer krijg, maar van een lading emails wel. Staat toch niet in verhouding?

dinsdag 7 februari 2012
Claimbehandelaar AOV belde weer. Tof mens, die intern gaat kijken of iemand mij kan helpen bij het voorkomen van de stress die ik krijg als ik aan het werk ben.

zaterdag 4 februari 2012
Vandaag is het Wereldkankerdag www.wereldkankerdag.nl



woensdag 1 februari 2012
zaterdag 28 januari 2012

Op deze datum eerst een saluutje aan mijn vader...
Dag lieve Pap, ben je ook zo ontzettend blij voor me? Dank je wel voor alles wat ik van je heb geleerd. Hoe ouder ik word, des te wijzer ik ook word. En rustiger. Gefeliciteerd natuurlijk met je verjaardag! Vandaag zou je 81 geworden zijn. Ongelofelijk dat je maar 67 werd. Van de week zag ik je opeens staan, op de dag voor de uitslag van de CT-scan. hand in hand met mama. Jullie knikten me bemoedigend toe, alsof jullie al wisten dat de uitslag goed zou zijn! Gelukkig ben je er nog steeds voor me. Blijf ook nog maar heel lang! Dag Pap, tot een volgende keer.
Met alle positiviteit en krachtsinspanning had ik de afgelopen weken mezelf al voorgehouden dat de uitslag goed zou zijn, mijn diepste angst niet uitgesproken of toegelaten in mijn gedachten. De ochtend van de uitslag was onwezenlijk. Na het bloed prikken moesten we nog lang wachten en die tijd hebben we besteed aan het kijken naar .... autowebsites. Binnen bij Willemien, liep het gek. Maar het belangrijkste: de uitslag van de CT-scan was goed en het inwendig onderzoek ook. Tranen met tuiten bij Rut en mij. De onbeschrijfelijke opluchting en blijdschap. De dankbaarheid. Dat ik weer een paar onbezorgde maanden erbij mag hebben.

vrijdag 27 januari:
Voorgelezen door Sjoerdje tijdens de bijeenkomst van het Zingen voor je Leven koor als nieuwjaarswens...
Ik wens je tijd

ik wens je geen rijkdom en vele talenten
ik wens je een léven van tijd en momenten
momenten van vreugde, momenten heel stil
en tijd om te zien wat je ziel van je wil.

ik wens je de tijd om te doen en te denken
niet alleen voor jezelf, maar ook om te schenken
ik wens je de tijd, niet voor haasten en rennen
maar tijd om je blijdschap en rust te herkennen

ik wens je de tijd, niet om leeg te verdrijven
ik wens dat veel tijd je nog over mag blijven
als tijd van verwond’ring en tijd voor verblijden
in plaats van de tijd op de klok zien verglijden

ik wens je de tijd om naar de sterren te grijpen
en tijd om te groeien en tijd om te rijpen
ik wens je de tijd weer te hopen, te minnen
geen tijd te verliezen, maar tijd te gewinnen

ik wens je de tijd toe jezelf te ontwaren
elk uur, elke dag als geluk te ervaren
ik wens je de tijd ook om schuld te vergeven
ik wens je de tijd toe, je tijd om te leven.

www.dagvlinders.nl